
Elég egyszerű a képlet. Bár hivatkoztak arra, hogy ez túl nagy reklám ingyen egy (ráadásul külföldi!) cégnek, hivatkoztak arra, hogy túl hangos, veszélyes stb., ezek az érvek sántítanak. Valószínűleg sok embernek okoz bosszúságot a repülők zúgása, én is közéjük tartozom, mivel a közelben élek. De mi volt az utóbbi hat évben? Akkor nem volt veszélyes? Ha az volt, hogy rendezhették meg mégis? Ha nem volt az, most hogy vált veszélyessé? És amikor korábban harci és utasszállító repülőgépek zúgtak el hihetetlen alacsonyan a Duna felett az állami légiparádé keretében? Az hogy működött?
Nem tudom, hogy mennyire gondolták át a döntéshozók, hogy menyi közvetlen és közvetett hasznot tud hozni egy ilyen esemény, amit akárhány béna országimázskampány sem, hiába költenek rá akár több milliárd forintot.
Pontos adataim nincsenek, de mint az origo írja, több mint hatszázezer ember vesz részt a parádén. Ezek az emberek egy része nyilván vidékről utazott, üdítőt vett, – tehát pénzt költött, adót fizetett. És közben jól érezte magát!
De ez csak az egyik fele. Hányan látták vajon a világon a tévében azt, hogy Budapest milyen szép város, és közben milyen menő, hogy itt repülőzgetnek? Közülük biztos voltak, akik úgy döntöttek, hogy idejönnek majd nyaralni. Vagy csak mondták a barátaiknak, hogy ezt látták. Vagy egyáltalán bármit láttak az országból, ami másképp nem történt volna meg.
Lehet az Air Racet meg a Forma-1-et is utálni, de szerintem hiba. Ezek olyan dolgok, amik bár nem mindenkinek tetszenek, jelentős hasznot hajthatnak az országnak, ha okosan építünk rájuk. Örülök, hogy legalább a tűzijáték nem maradt el, de valószínűleg komoly károkat okozott az, hogy nem engedélyezték az Air Racet.